Intercollegiale casuïstiek
Intercollegiale casuïstiek is een vorm van educatie waarbij tandartsen eigen ervaringen met behandelingen beschrijven en voor reflectie aanbieden aan collega-tandartsen. Het doel van intercollegiale casuïstiek is om de inzichten in eigen behandelmethoden te vergroten om die te verfijnen en/of verbeteren.
KRT-punten
1 per uur, maximaal 2 per bijeenkomst in de categorie Reflectie.
Werkvorm
- De intercollegiale casuïstiek bespreking vindt plaatst binnen de setting van intercollegiaal overleg.
- Een casus bevat een beschrijving van ten minste:
- Diagnose
- Behandelplan
- Verrichtingen
- Resultaat
- Leerervaring (tips & tops)
- Literatuuronderbouwing
- De bespreking van de casus besteedt tenminste aandacht aan:
- Reflectie op het behandelplan
- Reflectie op de verrichtingen
- Reflectie op het resultaat
Benodigde documenten bij aanmelden
Beschrijving werkwijze organisatie, voorbeeld casus, beschrijving bespreking, opgave gepland aantal bijeenkomsten incl. tijdsduur