Beschrijving cursus


Een schreeuwende patiënt in de praktijk of een patiënt die aan de telefoon bedreigingen uit omdat hij direct geholpen wil worden. Je herkent deze (grensoverschrijdende) situaties vast. Het heeft zo zijn weerslag op het team en kost veel energie. Hoe creëer je ruimte in zulke situaties en zorg je ervoor dat het niet verder escaleert?  En welke toon of houding gooit juist olie op het vuur? Hoe kun je hier als team mee omgaan?  Met de cursus Agressie de baas leer je:

- verschillende vormen van grensoverschrijdend gedrag herkennen

- wat je wel en juist niet moet doen bij agressie

- hoe je de situatie de baas blijft

- je eigen grenzen en die van je collega's bewaken


Docenten / Sprekers
Fenno Moes


Direct aanmeldenBekijk volledige cursus

Beoordelingen


Weinig nieuws, laatste kwart werd opgelezen en niet uitgediept (voelde afgeraffeld)
Goed uitgespeelde oefensituaties
Handige tips en tricks gekregen.
Goed, zeer leerzaam voor het hele team, inclusief de leidinggevende.
Echt nuttig en toepasbaar in de dagelijkse praktijk. Zowel voor de tandarts, als assistente en vooral balie medewerkers. Een aanrader!