Beschrijving cursus


Het spreekt voor zich dat iedereen binnen jouw team patiënten en bezoekers vriendelijk ontvangt en te woord staat. Doe je iets extra's waarmee je de verwachting (en daarmee het gevoel) van de patiënt of bezoeker overtreft, dan spreek je van hospitality of gastvrijheid. Bij hospitality benader je de patiënt vanuit haar of zijn behoefte. Hoe jij en je team het verschil kunnen maken, leer je met de cursus Hospitality in de mondzorgpraktijk. Daarvoor hoeft het roer niet in een keer om, maar weet je wel welke stappen je kunt nemen om er voor te zorgen dat de patiënt met een tevreden en goed gevoel terug denkt aan zijn of haar laatste bezoek. (En het verder vertelt!)

Tijdens de cursus komen deze onderwerpen aan bod:

Aandacht voor de patiënt: hoe doe je dat?

Etiquette aan de balie en de telefoon: de patiënt voelt zich welkom in de praktijk

Omgaan met emoties van de patiënt

Klantgericht en toch efficient handelen

Gesprekstechnieken zoals luisteren-samenvatten-doorvragen

Verwachtingsmanagement

Na deze cursus:

Weet je hoe je nog meer klantvriendelijk en klantgericht kunt zijn naar de patiënt

Ben jij je bewust van jouw gedrag en houding

Weet je hoe je kan handelen bij emotionele patiënten

Heb je praktische handvatten om het geleerde direct in de praktijk te brengen

Werk je met meer zelfvertrouwen en plezier, want wat je geeft krijg je terug.


Docenten / Sprekers
Ink van der Horst


Direct aanmeldenBekijk volledige cursus

Beoordelingen


Miste aantal onderdelen waar mijn interesse vooral naar uitgingen