Beschrijving cursus
Het spreekt voor zich dat iedereen binnen jouw team patiënten en bezoekers vriendelijk ontvangt en te woord staat. Doe je iets extra's waarmee je de verwachting (en daarmee het gevoel) van de patiënt of bezoeker overtreft, dan spreek je van hospitality of gastvrijheid. Bij hospitality benader je de patiënt vanuit haar of zijn behoefte. Hoe jij en je team het verschil kunnen maken, leer je met de cursus Hospitality in de mondzorgpraktijk. Daarvoor hoeft het roer niet in een keer om, maar weet je wel welke stappen je kunt nemen om er voor te zorgen dat de patiënt met een tevreden en goed gevoel terug denkt aan zijn of haar laatste bezoek. (En het verder vertelt!)
Tijdens de cursus komen deze onderwerpen aan bod:
Aandacht voor de patiënt: hoe doe je dat?
Etiquette aan de balie en de telefoon: de patiënt voelt zich welkom in de praktijk
Omgaan met emoties van de patiënt
Klantgericht en toch efficient handelen
Gesprekstechnieken zoals luisteren-samenvatten-doorvragen
Verwachtingsmanagement
Na deze cursus:
Weet je hoe je nog meer klantvriendelijk en klantgericht kunt zijn naar de patiënt
Ben jij je bewust van jouw gedrag en houding
Weet je hoe je kan handelen bij emotionele patiënten
Heb je praktische handvatten om het geleerde direct in de praktijk te brengen
Werk je met meer zelfvertrouwen en plezier, want wat je geeft krijg je terug.
Docenten / Sprekers
Ink van der Horst
Beoordelingen
