Beschrijving cursus


Inleiding

Veel medewerkers, collega’s en hulpverleners vinden het moeilijk om elkaar aan te spreken op lastig, afwijkend gedrag. Zowel in de meer traditioneel, hiërachisch opgezette organisaties als bij zelfsturende (organiserende) teams. Zelfsturing vraagt een grote openheid en een direct aanspreken van elkaar op zaken die er echt toe doen. In een zelfsturend team ben je echter op elkaar aangewezen en is kritiek geven een must om als team te kunnen groeien. Veel medewerkers en zorgverleners vinden het lastig of “not done” om elkaar aan te spreken, dat doe je toch niet?

Het wordt nu zo langzamerhand tijd voor de Bode Methode ®, om erger te voorkomen! 

Wat levert het op?
Je krijgt volgens de Bode Methode ® handvatten aangereikt hoe je met eenvoudige communicatieve middelen, op een niet bedreigende wijze, overtuigend en daadkrachtig je collega, leidinggevende of hulpverlener kunt beïnvloeden zodat gedaan wordt wat is afgesproken. Je leert om gelijk hebben, om te buigen in gelijk krijgen en problematische situaties te voorkomen. Hierdoor voel je je weerbaarder en verbetert de sfeer aanzienlijk. En mocht ook dit niet lukken dan word je geleerd om niet bij de pakken neer te gaan zitten maar om door te pakken: schakel de leidinggevende in! 

 


Docenten / Sprekers
Rien de Boo, de Bode Nascholingen


Direct aanmeldenBekijk volledige cursus