Beschrijving cursus


Hoe goed ben jij in het geven én het ontvangen van feedback?

Feedback is een essentieel onderdeel van een goede samenwerking: het maakt gedrag en verwachtingen bespreekbaar. Daarnaast kun je met feedback de ander helpen zich verder te ontwikkelen. Goed gegeven feedback is dan ook een cadeau! Helaas wordt feedback juist vaak gezien als een bedreiging, een persoonlijke aanval. Dat maakt feedback geven en ontvangen lastig.

In deze cursus leer je hoe je effectief feedback kunt geven en ontvangen op de werkvloer. Feedback dat gaat over het gedrag (en dus niet de persoon) en over de gevolgen daarvan voor de ander, de collega’s of de patiënt. Het 4G-model is daarbij een handig hulpmiddel. Daarnaast bespreekt de docent ook het model van de bekwaamheidsniveaus, een mooi hulpmiddel bij het begeleiden van nieuwe collega’s.

Wil jij beter leren feedback geven én ontvangen en daarmee je team versterken? Volg dan deze cursus.

Leerdoelen

Na het volgen van deze cursus:

  • Ken je het nut en de noodzaak van feedback en het belang van complimenten.
  • Weet je het belang van een feedbackcultuur voor een organisatie.
  • Kun je feedback geven volgens het 4G-model.
  • Kun je feedback of een compliment op een juiste manier ontvangen.
  • Ben je bekend met de vijf bekwaamheidsniveaus.

Direct aanmeldenBekijk volledige cursus