Intercollegiale casuïstiek

Intercollegiale casuïstiek

Intercollegiale casuïstiek kan plaatsvinden binnen intercollegiaal overleg (IQual), Het is een vorm van educatie waarbij tandartsen eigen ervaringen met behandelingen beschrijven en presenteren aan collega’s. Het doel is om de inzichten in eigen behandelmethoden te vergroten om te verfijnen en verbeteren. Een casusbeschrijving heeft een vast format en voor de bespreking. Bekijk het aanbod van intercollegiale casuïstiek in de cursusagenda onder professionalisering.

Werkvorm

De intercollegiale casuïstiek bespreking vindt plaatst binnen de setting van intercollegiaal overleg.
 

Een casus bevat een beschrijving van ten minste:

  1. Diagnose
  2. Behandelplan
  3. Verrichtingen
  4. Resultaat
  5. Leerervaring (tips & tops)
  6. Literatuuronderbouwing

     

Tijdens de bespreking van de casus wordt tenminste aandacht besteed aan:

  1. Reflectie op het behandelplan
  2. Reflectie op verrichtingen
  3. Reflectie op resultaat

     

De criteria staan in de bijlage van het scholingsreglement.

 

KRT-punten

Voor 1 uur intercollegiale casuïstiek geldt 1 KRT-punt. (max. 3 per keer)