Intercollegiale casuïstiek

Intercollegiale casuïstiek is een vorm van educatie waarbij tandartsen eigen ervaringen met behandelingen beschrijven en voor reflectie aanbieden aan collega-tandartsen. Het doel van intercollegiale casuïstiek is om de inzichten in eigen behandelmethoden te vergroten om die te verfijnen en/of verbeteren.

KRT-punten

1 per uur, maximaal 2 per bijeenkomst in de categorie Reflectie. 

Werkvorm

  • De intercollegiale casuïstiek bespreking vindt plaatst binnen de setting van intercollegiaal overleg.
  • Een casus bevat een beschrijving van ten minste:
  1. Diagnose
  2. Behandelplan
  3. Verrichtingen
  4. Resultaat
  5. Leerervaring (tips & tops)
  6. Literatuuronderbouwing
  • De bespreking van de casus besteedt tenminste aandacht aan:
  1. Reflectie op het behandelplan
  2. Reflectie op de verrichtingen
  3. Reflectie op het resultaat

Benodigde documenten bij aanmelden

Beschrijving werkwijze organisatie, voorbeeld casus, beschrijving bespreking, opgave gepland aantal bijeenkomsten incl. tijdsduur