Patiënten motiveren om goed voor hun eigen mond te zorgen. Dat lijkt heel simpel, maar veel mondzorgverleners voelen dagelijks frustratie als hun adviezen door patiënten niet worden opgevolgd. Denk maar aan die puber in je stoel die het niet voor elkaar krijgt om beter te poetsen. Of aan die ene patiënt die steeds terugkomt met ontstoken tandvlees bij haar brug omdat ze vergeet dagelijks te ragen. Terwijl je opnieuw je adviezen herhaalt, weet je eigenlijk al dat je deze patiënten de volgende keer met exact dezelfde problemen ziet.
Hoe krijg je jouw patiënten zo ver dat ze de adviezen opvolgen en hun gedrag veranderen? En dan niet voor een week of 2, maar voor altijd. Dat ze begrijpen dat ze het niet ‘voor de tandarts’ doen, maar voor zichzelf. Díe snaar wil je raken.
De kennismakingsworkshop Motiverende gespreksvoering geeft je inzicht en handvatten om de motivatie van de patiënt te vergroten en hun gedrag te veranderen. Intrinsieke motivatie is een belangrijke voorspeller van toekomstig (lange termijn) gedrag en staat daarom centraal in deze workshop.
Na deze workshop weet je hoe gedragsverandering werkt en hoe je de motivatie van patiënten kunt vergroten. Je leert wat de grootste valkuilen voor jou als professional zijn en hoe je meer impact kan maken tijdens een gesprek.